Вимоги до якості послуг з управління будинком

З 2019 року в Україні запроваджено професійну атестацію для управителів багатоквартирного будинку.

Частиною п’ятою ст. 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги» встановлено обов’язок управителя багатоквартирного будинку мати у штаті щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)».

Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне об’єднання» має  у штаті одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)».

У відповідності до Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком» комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне об’єднання» підписало договори на обслуговування  з мешканцями (представниками) житлових будинків міста Южноукраїнська.

До договору на обслуговування додаються вимоги до якості послуги з управління будинком (додаток до договору).

В порядку надання інформації надаємо деякі, найбільш суттєві, пункти з додатку:

  • прибирання прибудинкової території включає : ранкове прибирання територій та поточне підмітання територій ( 6 разів на тиждень, крім неділі, святкових днів та у разі прибирання снігу); утримання в справному стані урн, очищення їх від сміття( 6 разів на тиждень, крім неділі);
  • прибирання сходових клітин : вологе підмітання вестибюлів, сходових площадок і маршів всіх поверхів будинку( 1 раз на тиждень); миття вестибюлів, сходових площадок і маршів всіх поверхів будинку ( 1 раз на 4 місяці); обмітання пилу, павутиння й бруду зі стін, стелі, дверей, вікон, підвіконь, радіаторів, сітчатих огорож ліфтів ( в міру необхідності, але не менше 1-го разу на рік); прибирання снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду протиожеледними сумішами ( у зимовий період при наявності ожеледиці);
  • поточний ремонт конструктивних елементів і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, розташованих на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території: ремонт дверних полотен під’їздів, сміттєкамер, підвалів, технічних поверхів (1 раз на рік в міру необхідності); укріплення та ремонт дверних та віконних коробок у під’їздах (1 раз на рік в міру необхідності); ремонт дитячих, спортивних та інших майданчиків (щороку за результатом технічного огляду); дератизація та дезінсекція ( 4 рази на рік — 1 раз в квартал);
  • освітлення місць загального користування : постачання електроенергії до освітлювальних приладів в місцях загального користування ( щоденно — в темний період доби);технічне обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання місць загального користування ( протягом року згідно з графіками ППР та графіками профілактичних оглядів -1 раз в 2 місяці і згідно з заявками цілодобово);
  • технічне обслуговування ліфтів — обслуговування та ремонт ( згідно з положенням про технічне обслуговування та ремонт ліфтів; відновлювальні роботи (1 доба – з негайним припиненням експлуатації); енергопостачання ліфтів ( постійно-цілодобово); технічне обслуговування систем диспетчеризації (ремонт систем — в міру необхідності);
  • технічне обслуговування внутрішньо будинкових мереж теплопостачання житлових будинків ( від зовнішньої стіни будинку до корінного вентиля на вводі в квартиру (включно)- регулювання систем централізованого опалення (не менше ніж 2 рази на рік); обхід і огляд стану трубопроводів і запірної арматури — щодня; огляд та очищення кранів та вентилів, засувок, грязьових відстійників, повітро-збірників, елеваторів, компенсаторів (за потребою-не менше ніж 1 раз на рік); консервація та розконсервація системи центрального опалення (2 рази на рік); ліквідація аварій на внутрішньо будинкових мережах (крім внутрішньо квартирних мереж) з пошуками місць пошкодження у мережах теплопостачання комунальних послуг (опалення та гаряче водопостачання) (терміново); ліквідація аварій на внутрішньо квартирних мережах шляхом перекриття подачі послуги в квартиру, в тому числі із заміною пошкодженого корінного вентиля системи теплопостачання (терміново);
  • технічне обслуговування внутрішньо будинкових мереж водопостачання (гаряче і холодне) та водовідведення житлових будинків (водопостачання — від зовнішньої стіни будинку до корінного вентиля на вводі в квартиру /включно/; водовідведення — від внутрішнього стояка до першого зовнішнього колодязя)- усунення засмічень внутрішньо — будинкових каналізаційних мереж та каналізаційних випусків (2 рази на рік); обхід і огляд стану каналізаційних систем (щодня); ліквідація аварій на внутрішньо будинкових мережах (крім внутрішньо квартирних мереж) з пошуками місць пошкодження у мережах водопостачання та водовідведення і відновлення постачання комунальних послуг (водопостачання) (терміново); ліквідація аварій на внутрішньо квартирних мережах (без заміни сантехнічних приладів) шляхом перекриття подачі послуги в квартиру, в тому числі із заміною пошкодженого корінного вентиля системи теплопостачання (терміново);
  • зовнішні та внутрішні зливові водостоки: підготовка системи зливових водостоків до сезонної експлуатації (2 рази на рік); прочищення зливових водостоків від сміття (2 рази на рік);
  • поточний ремонт внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення житлових будинків — ремонт та заміна регулювальних кранів,вентилів, засувок (за результатами огляду в опалювальний період); заміна несправних контрольно-вимірювальних приладів (1 раз на рік); ремонт насосів, двигунів (терміново); часткова заміна трубопроводу (до 7%) при усуненні нещільностей, витоків.

Споживачі очікують від комунальників якісних послуг, а ми їх надаємо.